Monday, January 26, 2009

Masa, Ibu & CNY

Sejak kebelakangan ni kesihatan saya tak berapa baik. Mungkin ambil masa yang agak lama untuk pulih sepenuhnya (dengan izin ALLAH S.W.T, InsyaAllah). Suami saya yang sama-sama membantu saya juga dah mula bekerja di company baru sejak December lepas dan workload dia nampaknya tak mengizinkan untuk dia bantu saya seperti sebelumnya (tapi dia sedaya mungkin untuk membantu saya, thanks Honey!). Ditambah lagi anak saya yang makin besar (going to be 5 this June) dah semakin bijak dan banyak bertanya mengenai pelajaran dia di kindergarden dan semua ini menuntut masa saya yang lebih untuk diberikan pada diri saya dan famili saya yang tercinta. Oleh itu, saya tak dapat lagi menerima tempahan seperti dulu yang agak banyak. Saya limitkan tempahan saya dan saya cuma menerima tempahan untuk 3 minggu terawal, kecuali untuk tempahan yang banyak (lebih 300pcs) boleh tempah seawal sebulan atau lagi awal.

Gambar-gambar hasil tempahan dari bulan december lepas pun banyak lagi saya tak sempat nak upload. One man show - dari discussion, ambil order, beli barang, baking dan deco semua dibuat sendiri - walaupun sejak beberapa bulan lepas saya dah ade seorang helper untuk membantu saya waktu baking dan cleaning, but still..

Alhamdullilah, kepercayaan dan sokongan dari semua customer, rakan-rakan dan famili banyak mengubah hidup saya dan keluarga... Terima Kasih! :) Sejak pemergian ibu tercinta, baking adalah salah satu therapy yang terbaik saya untuk mengubati kerinduan dan sesalan saya. Walaupun sampai ke saat ini, saya masih belum pulih sepenuhnya dari mengingati setiap detik peristiwa pemergian ibu.. InsyaAllah, Allah Maha Pengasih dan Maha Penyayang.. Bulan February tak lama je lagi akan menjelma, bermakna ulang tahun kelahiran ibu saya juga akan tiba.. InsyaAllah saya akan berkongsi di sini apa yang kami adik beradik biasa lakukan pada hari ulang tahun ibu pada tahun-tahun lepas semasa hayat ibu...

Sorry.. teremosi...

Saya upload kan dulu beberapa gambar hasil 'therapy' saya dari bulan december tahun lepas, InsyaAllah saya akan upload pula cupcakes CNY dalam beberapa hari lagi...

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU CINA 2009 :)

Code: FCC_0991


Code: IMG_0277


Code: Cake 0001


Code: FCC_0222




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
QUICK LINKS:
More Cakes & Cupcakes Gallery
Cupcakes flavours and pricing
How to place orders

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Visitors No

 

de`HearT Online Kitchen | © Version 2009. de`HearT Online Kitchen has established since 2006