Saturday, January 05, 2008

Cupcakes Questions, Anwers & Tips

1. Berapa harga your cupcakes?
Sila rujuk Menu & pricing untuk details.

2. Ada berapa size cupcakes yang you offer?
Ada 2 size; small cupcakes 2.5cm height and 4.5cm diameter dan Large cupcakes 3.5cm height and 7cm diameter (aproximately)

3. Boleh campur-campur flavour?
Satu set satu flavour saja.

4. Berapa minimum cupcakes untuk di order?
Untuk small cupcakes 1 set iaitu 50 pcs dan large cupcakes 1 set iaitu 12 pcs

5. Berapa lama cupcakes boleh bertahan?
3 hari diluar peti sejuk dan seminggu di dalam peti sejuk. Semua Cupcakes & cakes saya tidak menggunakan bahan pengawet. Semuanya freshly bake. Just take note, lagi lama dalam peti sejuk, kelembapan cupcakes & cakes akan semakin berkurangan.

6. Bila saya perlu buat tempahan?
Lagi awal lagi bagus! Sekurang-kurangnya 5 hari awal. Paling awal boleh buat tempahan ialah 2 bulan in advance. Sila rujuk calendar availability date sebelum buat tempahan ya...

7. Macam mana nak tempah?
Sila rujuk "How to order". Hanya tempahan yang menggunakan form yang di sediakan sahaja akan di layan.

8. Boleh saya order thru phone?
Maaf yer.. Untuk mengelakkan kekeliruan, hanya tempahan melalui email sahaja di terima untuk mengelakkan missed communication.

9. Ada buat delivery? Berapa rate? Atau kalau nak self pick up macam mana? Di mana?
Ada. Sila rujuk "Delivery Service" . Self pick up di alu-alukan. Lokasi di Puchong Jaya. Dan di Cyberjaya pada hari dan waktu bekerja (saya kerja di sana :P). Map boleh print di "Map for pick-up". Please print the map before datang, kalau tak sesat nanti :)

10. Bagaimana nak tau tempahan saya telah diterima atau tidak?
Selepas and buat tempahan melalui email, tunggu sehingga saya beri confirmation dan arahan pembayaran. Confirmation email akan diterima dalam tempoh 48 jam. Jika selepas dari waktu tersebut tiada jawapan, sila email kembali (mungkin email tak sampai atau termasuk dlm SPAM box tapi tak perasan)

11. Bila saya perlu bayar?
Bayaran penuh dalam masa 4 hari selepas tempahan anda telah diterima. Dalam tempoh 4 hari tersebut, tarikh yang anda pilih akan di block sementara. Jika selepas 4 hari tiada khabar berita dari anda, tarikh tersebut akan di buka untuk beri peluang kepada pembeli lain.

12. Macam mana nak bayar?
Untuk masa sekarang ni pembayaran hanya boleh dibuat ke account persendirian saya iaitu account Maybank. Detail sila rujuk di "How to Order". Soon, pembayaran boleh dibuat melalui Paypal dan Western Union bagi kemudahan pada pembeli dari overseas.

13. Jika saya dah buat bayaran tapi nak tukar tarikh tempahan, bagaimana pula?
Yeap boleh. Tapi mestilah dibuat sekurang-kurangnya 3 hari sebelum tarikh tempahan asal. Dan depends juga kepada tarikh baru yang anda mahu, jika masih available. Rujuk Calendar availability date.

14. Jika saya nak cancel setelah bayaran telah dibuat, adakah pembayaran akan di kembalikan?
Maaf. Pembayaran yang telah dibuat tidak akan dikembalikan. Sebaliknya, anda boleh pilih tarikh lain untuk tempahan. Rujuk Calendar availability date terlebih dahulu.

Kalau ada sebarang kemusykilan, sila email saya di deheart[at]gmail.com

Terima kasih ya :)

Visitors No

 

de`HearT Online Kitchen | © Version 2009. de`HearT Online Kitchen has established since 2006